mandag 3. september 2012

Kjapp nuddelsuppe med kylling



Min kjære søster pratet så varmt om denne suppen at jeg bare var nødt å hive meg rundt å lage den jeg også. Men jeg angret IKKE, suppen smakte helt fortreffelig og havnet på lista 10 på topp :)
Oppskriften er hentet fra en av mine favoritt blogger: Trines matblogg.

3 pers:

2 kylling fileter i små biter
150 gr eggnuddler
1/2 rødløk i tynne skiver
1 rød paprika i tynne strimler
2-3 vårløk kuttesi små skiver
1 fedd hvitløk, fin hakket
1/2 rød chili, fin hakket
1 ts revet ingefær
1,2 l vann
1 dl soyasaus
6 ss søt chilisaus
1 ss sesamolje
frisk koriander, grov hakket
salt og pepper
sesamfrø, ristet i tørr stekepanne
saften av 1/2 lime

Kutt opp kyllingen og grønnsakene.
Fres raskt kyllingen i litt smør eller olje (den skal ikke være gjennomstekt)

Kok opp vannet og tilsett soyasaus.
Tilsett deretter eggnudler (ukokt), grønnsakene, ingefær, chili og la det trekke i 5 minutter.
Tillsett kyllingen når det er et par minutter igjen.
Smak til med søt chilisaus, lime, salt og pepper.
Dryss over ristet sesamfrø og koriander.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar